Chiiicken kaa ka!


Det bidde inte vanligt ris den här gången.. Det bidde det här!
Stekt, kokt och gratinerat ris hahah.. :D Med kycklinggryta
Väldigt enkelt och gott. Prova om ni inte har provat det förut.. Fast använd inte gärna för rinniga grytor eller såser till... Det blir iiinte gott. Egentligen hade jag en aning för rinnig själv men det blev gott ändå som tur var..

Så här gjorde jag riset:
Först stekte jag riset i en vanlig stekpanna tillsammans med lite kryddor. Jag la dessutom ner lite annat smått och gott som jag hade i kylskåpet.. (Det blir som en vanlig gratäng om man har i mer än vad jag hade, men jag hade bara typ lite paprika och sådant.)
Sedan när det hade stekts lite, hällde jag i vatten. Om man vill kan man nu lägga i en buljongtärning men det gjorde inte jag.... hahah för ovanlighetens skull :P
Sedan när det stått och kokat en stund (rör om under tiden!) Lägger du din lilla risröra i en form som du kan ha i ugnen. Därefter skivar du över ost och sätter in i ugnen. Jag hade runt 200 grader i ugnen och hade i den där i kanske 5-10 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0