Glass mmm ..



Gissa vad det här är!

Glass med mintchokladsmak som jag gjorde idag. Det ser väl inte helt dumt ut va? Jag börjar bli riktigt bra på det här vet ni!
Det tog mig ca 1 timme att göra denna glass med förberedelser och allting inräknat. Det är ändå en helt okej tid då jag tog ganska lång tid på mig med vissa saker bara för att jag inte blivit expert på det här ändå hahah.

Första gången som glassmaskinen stannade också!!! Tjoho! Det är nämligen meningen att om glassen blir helt perfekt i konsistensen ska den stanna.
Jag själv föredrar liiite hårdare glass än vad det blir när glassmaskinen hållt på så därför är glassen superbra (enligt mig) när den varit inne i frysen en liten stund för att stelna ytterligare. Den behåller då den krämiga konsistensen som den fått i och med att man haft den i glassmaskin men är ändå kall och "hård".  Hhaha svårt att förklara men alla ni glassälskare/glassgörare där ute förstår förhoppningsvis! :P

Riktigt nöjd med det här alltså! Ingen glassoppa blev det i alla fall som förra gången :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0