Linsgratäng

 
Idag gjorde jag en gratäng med linser. Det blev förvånandsvärt gott faktiskt :D
Hittade på receptet själv... Skriver ner det här så att jag kan komma ihåg det till någon annan gång hehe

3-4 dl linser (jag tog gröna)
1 gul paprika
1 röd paprika
Lite purjolök
Köttfärs
1 stor vitlök
MASSA olika kryddor som du gillar :D
1 köttbuljong
Mjöl
Ost

Börja med att koka linserna enligt vad det står på paketet. Stek därefter den upptinade köttfärsen. Krydda med goa kryddor. Skär efter ett tag paprikorna i bitar och även purjolök. Lägg i det bland köttfärsen.
Häll därefter i mjöl, vatten och en buljongtärning så att det blir lite sås till. Krossa därefter vitlöken. KRYDDA!
Låt därefter röran koka samtidigt som linserna. Sätt på ugnen på ... 250 grader?
När linserna är färdiga häll över dem i röran och blanda. Därefter lägger du allt i en ugnsform, skivar över lite ost på och svisch in i ugnen. Vänta 10-15 min och sen är det färdigt!

Servera med en härlig sallad och gärna med lite creme fraiche eller liknande. Göööött

Kommentarer
Postat av: Julia

Mums! Det ser ju jättegott ut! :D

ska pröva på det :D

2009-03-11 - 16:49:59
URL: http://juliathemupp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0