Äntligen hemma

God morgon bloggen!.. och god morgon internet!

Se upp för mycket text!! Måste skriva av mig lite ju!


Det var ett tag sedan jag satt och fingrade på tangentbordet. I alla fall mitt och inte jobbets.
Just nu sitter jag och mumsar i mig lite flingor. Jag hade tänkt äta rostat bröd men jag orkar inte hålla på och krabba.
Tyvärr blir det inga kort. Kanske senare idag men då endast från mobilen, alltså cp-kort.

Nu kan man i alla fall bo i trean, utan att känna sig inträngd och jobbig. Vi har fått det mesta på plats. Vi har bara varit en gång på ikea utan släp tillsammans med Rambo. Då köpte vi lite textil och lampor och såna saker.
Nästa gång blir det med min pappa och dessutom med släp efter bilen så man kan köpa tvåsitssoffan. Fixhult eller nåt liknande tror jag den hette. V har nämligen tresitssoffan redan.

Sovrummet är så gott som klart. Väggarna har blivit målade i cappuccino färg och textil och såna saker går i vitt så att det ljusar upp rummet. Riktigt snyggt har det blivit. Speciellt lampan gjorde mycket enligt mig. Kan visa den senare när kameran gått igång.
Datarummet är målat i nougat eftersom vi redan hade en halv burk kvar sedan ettan. Inte världens snyggaste färg kanske men det funkar. Jag är inte riktigt nöjd med datarummet men men... det får väl gå an... Jag kommer nog på nåt snart.
Köket och vardagsrummet har vi inte inte målat ännu. VI funderar på att måla vardagsrummet, vi får se...

Mamma har varit till stor hjälp hela tiden. Först när hon frågade om hon kunde städa ville jag vara lite snäll mot min mamma som har ont hela tiden så jag avfärdade henne lite snällt... tyckte jag! Därefter när hon cyklat hem var hon plötsligt super tjurig och gnällig och skickade massa ilskna sms för att jag var dum och inte lät henne städa.
Vem vill städa egentligen i denna värld.. alltså VILL?
Hon ville ju tvunget hjälpa till att städa eftersom hennes enda dotter flyttar ut och om hon inte skulle hjälpa till skulle hon känna sig jätte jätte dum.
Jaja, visst kom du, blev svaret till slut.
Men hon har inte bara städat. Hon har gett oss saker som hon inte behöver där hemma som istället kan vara användbart för oss. Ett köksbord till exempel som hon tyckte var fult av någon anledning.


Snart kommer Tommy, hyresvärden tillsammans med golvläggaren så jag tror nog att jag får skynda mig lite och göra mig iordning. Jag kan ju inte sitta här hela dagen. Fast skönt är det minsann.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0